Wednesday, 23 November 2011

why ?!

asalamualaikum.

korang... ainul sedih ni.. :(
kenape? why? sebab ape? ape salah ainul? kenape jadi macam ni? bagai mana boleh jadi? salah sape? patut ker? perlu ker?... arggghhhh... banyaknyer soalan yang tak terjawab.

tertekan, tension. boleh jadi giler macam ni! arghhhh.
m**i cepat lebih elok. takyah susahkan sesape.

oker.. mungkin salah ainul, maafkan ainul. terima kasih sudi berkawan dengan ainul.

ainul tak faham kawan ainul sorang ni. betoi, ainul tak faham langsung.
ape maksud dy? untuk sape? ape yang dy perlu?. tolong la. fahamkan ainul. terangkan pada ainul. please! :(

oker, fine. berhenti kat sini.

korang mesti selalu tengok ainul hapy. korang mesti cakap,

" ainul ni macam tak penah ade masalah jer.. ". 

ainul cakap macam tu, sebab ade sorang kawan ainul penah cakap macam tu. kalau sesape nak cakap macam tu, silakan.
memang ainul selalu hapy. kadang2 perangai ainul pun macam giler2 sikit. bila ainul citer masalah ainul, tau pulak korang nak nanges.

sahabatku... ainul nak bagitau satu perkara jer..
mungkin korang nampak ainul takde masalah because every time ainul sentiasa nampak hapy. ainul ade perasaan sedih, ainul pun tahu menanges. mungkin beberape orang jer penah tengok ainul menanges. semua orang ade masalah. ainul sayang kawan2 ainul. ainul taknak kawan2 risau dengan kesedihan ainul. ainul sembunyikan kesedihan tu.. biar ALLAH saje yang tahu. kali ni, ainul bagitau segalanyer.

adakalanyer, kita perlu menanges. tapi bagi ainul bukan dihadapan kawan2 kita, melainkan air mata itu tidak dapat dikawal walaupun kite cube ketawa.

* memang bukan jenis ainul untuk tunjukkan kesedihan ainul depan kawan2 ainul. melainkan air mata itu tidak dapat dikawal.*

seorang wanita yang kuat ialah >

  1. melukis kekuatan melalui masalah
  2. tersenyum saat tertekan
  3. tertawa saat hati sedang menangis
  4. tabah di saat terhina
  5. mempersona kerana memaafkan
  6. mengasihi tanpa balasan
  7. bertambah kuat dalam doa dan pengharapan ILAHI.

mungkin hari ni, hujan ribut buat ainul.
hari esok, ku mohon Ya ALLAH. berilah aku pelangi dan matahari yang akan menyinari hidupku. 
wassalam.. 


< may ALLAH bless you >

4 comments :

  1. salam adik .. adik sedih ye.. hmm, i think i know what the problem is ..
    tabahkan hati awak adik, ingatlah masih ada lagi insan yang menyayangi dirimu.. banyak kut! insyaAllah, kami kan sentiasa berada di sisimu tuk menyupport adik okay.. kami sayangakan adik ¬ and u'r such a tough girl tahu? akak salute pada adik laah ! anda 1 dlm 1000 ohh :)ingat ingat selalu pesan akk, 'ujian itu berat kerana syuraga itu mahal' .. insyaAllah dik, Allah akn kira stiap duri dan cubaan yg adik tempuhi, dn insyaAllah di sebalik keperitan hati, ada kemansisan yang akn mewarnai hidupmu kembali.. cheer up! :)

    ReplyDelete
  2. w'salam akk. yer...
    baek la.. terima kasih akk. :)
    akk.. adik rindu akk. moga kita dpt bertemu satu hari nnty.

    ReplyDelete
  3. miss adik lbeyh ohh! :)
    ingatkan nk dtg skola... tp bila fikir blik .. mcm x yakin je akk ni dgn hati akk ni.. sebab akk lemah laa (akk hope ainul tahu apa yg akk mksdkan) .. hmm, papepun, i'll let u know if akk jd gi skola ke x .. okay? ^^,

    ReplyDelete
  4. hehehe..
    baek la.. adik memahami.
    urmm,, oker. ^_^

    ReplyDelete