Wednesday, 1 February 2012

kisah nasi goreng.

berdasarkan tajuk kat atas, ainul nak citer campur-campur macam nak buat nasi goreng. hehe. ;D
hari ni ainul happy la juga. tapi tak happy sangat-sangat.

tahun baru, azam pun kena baru. kalau boleh, semua baru. haha.
tahun lepas unit uniform ainul, PANDU PUTRI ISLAM MALAYSIA, macam ni pakaian nyer >


nampak ayu jer si pemakai baju PPIM.

tapi tahun ni ainul dah tukar, masuk unit uniform KADET REMAJA SEKOLAH . pakaian dia macam ni >

baju KRS

nak tau sebab ape ainul tukar unit?
sebab PPIM ni lembut sangat, tak aktif. ainul ni seorang yang sukakan cabaran.
bila masuk KRS ni, adab sebagai seorang muslimah tetap jaga tapi KRS ni mencabar sikit. lasak.

bagi ainul, seorang muslimah tu tak semestinya kena sopan santun saja, tapi dia kena juga aktif dalam aktiviti yang mencabar. bukan duduk jaga muka je..
ainul tak minat kalau time orang lain buat aktiviti, kita duduk tepi tengok je. memang tak best la kan?.

petang tadi KRS buat FAMILY DAY. best!!.
student2 KRS yang berjawatan and guru2 bimbingan merancang. diorang buat aktiviti 
  • lari berpasangan ( ikat kaki )
  • cari gula-gula dalam tepong
  • susun barang yang ada pada diri kita (kumpulan mana lagi panjang and cepat kumpulan tu menang)
time ainul sertai PPIM, takde pun semua ni. :(

kumpulan ainul semua form 4, taknak bergaul dengan form lain. rasa tak sehati sejiwa. hehe.. <3
time lari ikat kaki tu, ainul lari ngan aina yang jadi model baju KRS kat atas tu.
tengok-tengok, kumpulan kami dapat no.3 dari 4 kumpulan.
takpe.. sabar jer..

seterusnya, cari gula-gula dalam tepong. hmm... tau-tau jer la, sudah tentu tudung yang hitam ni akan berbedak dengan tepong. muka pun dah bertambah bedak. kenyang makan tepung je.. (tepong tu tak sedap langsung).
kumpulan ainul sempat cari 15 biji gula-gula dalam tepung tu, dalam masa 3 minit. kira gula-gula kumpulan lain, 0oppss... mereka kalah. hahahaha.. :D
my group is winner !!!!

kemudian, susun barang yang ada pada diri kita (bagi panjang) contohnye kasut, tali kasut, jam tangan, pen, beg dan seakan dengannye. tuan dia pun kena guna jugak tau. tengok kumpulan 2, semangat je ikat-ikat semua barang diorang. kami tengok je... lepas tu, start je game tu, kumpulan ainul pun susun barang-barang yang ada. bengkang-bengkok ha. "macam ular kena palu".

group ainul betolkan balek yang mana terputus atau terjarak dari benda lain yang disusun tu. lastly, group ainul paling panjang. HAHAHAHAHA!!!

so.... ??? kami lah pemenangnyer. YAAAAHOOOOO... kita menang, kita menang!!.
macam tu la kalau dah menang, gembira tak terkata. 
ALHAMDULILLAH..... :))

balik dari sekolah pula, Umi ainul cakap
Umi : akak, ajar Fahmi ni. alif, ba, ta...
Ainul : okey.

semangat ni nak ngaja budak tu. fahmi tu umur 5 tahun. ainul ajar la dia, first-first lagi ainul dah silap sebut.
Ainul : adoii... silap-silap, jangan ikut. 
Fahmi : hehe...

ainul tersilap sebab tak tengok betol-betol sampai huruf mana yang dia dah baca. ingatkan alif, ba.
tengok betol-betol, ba ta....

budak ni baca main-main, geram ainul. ngeee.. =='
dia ikut balik apa ainul cakap. ainul dah baca betol, dia pula cakap ainul baca salah.. taknak ajar kang.
kalau umi ainul pegang rotan dah, tapi... ainul tak layak lagi pegang rotan rasanye. 

Ainul : umi... tengok fahmi ni, dia main-main. 
Umi : liyana pergi baca ngan akak. Fahmi, mai sini. 

umi ainul pun marah-marah fahmi. umi ainul marah slow-slow, cakap elok-elok. ajak budak tu ngaji. sebab budak-budak tak boleh paksa. tak rotan pun, rotan tu sebagai nak bagi pelajar-pelajar dia takut je. padan muka. hehe..

ainul lebih suka ajar budak-budak yang dah masuk Al-quran sebab lagi senang. hanya tegur mana silap.
selalunye ainul nak ngaja budak perempuan je.. yang lelaki bagi umi ainul ajar. sebab mereka ni nakal sikit.

dah malas nak taip panjang-panjang. stop kat sini.
eh, sebelum tu. terima kasih kepada kawan-kawan saya sebab jadi model baju.
sekian, terima kasih. wassalam..


> may ALLAH bless you <

1 comment :

  1. Nama saya margaret Fredrick dan saya mendasarkan di Texas Amerika Syarikat. "Kehidupan saya kembali !!!
    Selepas 1 tahun perkahwinan patah, suami saya meninggalkan saya dengan dua kanak-kanak. Saya
    rasa seperti hidup saya adalah kira-kira untuk menamatkan i berani mati hampir komited, i
    emosi ke bawah untuk masa yang sangat lama. Terima kasih kepada si penyihir kesan besar
    dipanggil Imam Besar Dr oamen yang saya meng talian. Pada suatu hari yang setia,
    kerana saya telah melayari internet, saya terjumpa banyak
    keterangan mengenai ini ejaan bedak tertentu. Ada yang memberi keterangan
    bahawa dia membawa kekasih Ex mereka kembali, ada memberi keterangan bahawa beliau mengembalikan
    rahim, kanser mengubati, dan penyakit lain, ada yang memberi keterangan bahawa beliau boleh membuang
    ejaan untuk menghentikan perceraian dan sebagainya. saya juga mencari salah satu tertentu
    testimoni, ia adalah mengenai seorang wanita bernama mary, dia memberi keterangan mengenai cara
    dia dibawa balik kekasih Ex dia dalam masa kurang dari 7 hari, dan pada akhir
    keterangannya dia jatuh Alamat emel Imam Besar Dr oamen'S.
    Selepas membaca semua ini, saya membuat keputusan untuk mencubanya. Saya menghubungi beliau
    melalui e-mel (droamenspellcaster15@outlook.com) dan menjelaskan masalah saya
    kepada dia. Hanya dalam 3 hari, suami saya kembali kepada saya. Kami diselesaikan kami
    isu-isu, dan kami lebih bahagia daripada sebelum ini. Imam Dr oamen adalah
    benar-benar seorang yang berbakat dan saya tidak akan berhenti menerbitkan dia kerana dia adalah
    lelaki yang baik ... Jika anda mempunyai sebarang masalah di sini adalah alamat e-mel ke
    sampai kepadanya. droamenspellcaster15@outlook.com anda akan senang anda lakukan.

    ReplyDelete