Sunday 26 May 2013

Wanita Syurga Bidadari Dunia. :)

*Dengan lafaz bismillah, ku mulakan bicara*

Assalamualaikum semua!!.
luangkan masa rehat anda dengan perkara yang berfaedah tau. 
jangan tambah DOSA pula tau!
saya TEGAS ni... haha, poyo. 
 
tapi... ianye memang betol. ainul memang tak boleh tegas. 
nanti adalah orang yang gelak golek-golek tengok muka ainul yang tegas ni.. 
mungkin mereka-mereka tu tak pernah kenal ainul dengan sifat yang garang bak singa.
haha..

oke, lari tajuk.. 
sebenarnya ainul nak kongsikan satu lagu ni dengan you all..
harap beri manfaat.

you all dengar lagu ni sampai habis tau.. 
in syaa ALLAH beri manfaat. 

first time ainul dengar lagu ni... tersentuh di hati. 
ainul tahu diri serba kekurangan, bukanlah wanita solehah.. namun semua kaum hawa ainul rasa ada niat untuk menjadi wanita solehah. benarkan?

ainul dengar lagu ni dekat wall kak Najwa Izzati. she my sister. ^_^
baik sangat orang, seorang yang bercita-cita tinggi serta bermatlamat hidup. 
bestla kalau jadi diri dia. 

tapi ketahui lah.. semua orang ada jalan hidup yang berbeza yang telah ditetapkan oleh ALLAH.
namun Allah Maha Adil, lagi Bijaksana.. Dia tetapkan semuanya berbeza tapi pada perkara yang sama..

ainul nak luahkan disini sedikit pena hati...,

awak.., kenali saya.. dan saya mohon.
bimbing saya untuk ke SYURGA, bukan ke neraka kerna saya rindukan tempat yang ISTIMEWA itu.
awak...,
selami jiwa saya, faham hati ini, ia amat DAHAGAkan KASIH Illahi.. bawalah saya kenali DIA.
awak..,
jangan tinggalkan saya dalam gelap. saya takut kerna saya takut sesat dari jalan KEREDHAANNya.
awak..,
kenali Al-quran, apakah yang terkandung didalamnya dan ajarkan pada saya ye? 
awak...,
 saya bukannya tidak tahu apa yang diajar oleh ISLAM, namun ILMU awak mungkin lebih banyak dari saya.
dan, sebab itu saya nak awak bimbing saya. 
dan akhir sekali,  awak....
sudikah awak jadi sahabat saya sampai ke SYURGA? ^_^

tak kisah la siapa awak tu.., tapi ainul nak yang membaca ni. kalau ainul ada buat silap tegur la...
kesian ainul terus jatuh dalam lubang yang sama. 

cikgu ainul cakap, umat ISLAM itu tak mungkin jatuh dalam lubang yang sama buat kali kedua. 
so, berikan tunjuk ajar kepada ainul ye awak?
**tenangkan hati.. ingatlah ALLAH.**

sekian, wassalamm.. :)

No comments :

Post a Comment